Size zero nog altijd de norm?

In magazineland lijkt het dé trend om plus-size modellen te gebruiken, de wetenschap beweert dat een beetje vet zelfs gezonder is dan géén vet en toch zijn er tal van celebrities die ineens van ‘curvy’ naar maat gratenpakhuis zijn gegaan. Typisch.

Neem nou bijvoorbeeld de mooie Shakira, bekend om haar prachtige heupen, is nu in het bezit van een wasbordje waar mijn buurjongens jaloers op zouden zijn. Zo getuige haar nieuwe clip ‘Loca’. Haar heupen lijken ook niet meer hetzelfde. Heeft ze ‘Hip’s don’t lie’ te letterlijk genomen?

Bron afbeelding: skinnyvscurvy.com

Een ander voorbeeld. Kelly Osbourne. Ik moest drie keer kijken voordat ik door had dat zij het was. Wow. Het is gewoon Kelly door de helft. Diezelfde boerende en lompe Kelly Osbourne is nu een sprietje in saaie oude wijven jurken. Zelfs die Kelly die zich van niets of niemand wat leek aan te trekken is gezwicht voor size zero.

Vinden mannen zo’n skelet nou werkelijk aantrekkelijker ? Ik vind het vrouwenlijf juist mooi, dankzij de rondingen die (gezonde) vrouwen hebben. Twee tepels en een bottenkont is toch niet sexy? Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet jaloers. Toegegeven: het mag bij mij allemaal best een beetje minder.  Maar geen polonaise aan mijn lijf!

Plaats een reactie